Veel gestelde vragen

 

Hebben jullie een showroom?
Jazeker! U kunt een selectie van onze (maatwerk) spiegels en spiegelkasten komen bekijken in onze nieuwe showroom. Ons adres is: Rubberstraat 12, 1411 AL in Naarden. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag geopend van 10 tot 17 uur (uitgezonderd feestdagen).
Alle Schaere spiegels hebben wij hier op voorraad en kunnen desgewenst direct worden meegenomen.

Wat zijn de verschillen tussen de verschillende verlichtingstypen?
Waarschijnlijk 1 van de belangrijkste keuzes die u dient te maken bij het uitzoeken van een spiegel is het gewenste verlichtingstype. U heeft de keuze uit 2 type verlichtingsbronnen: LED of tl. Het kiezen van de juiste verlichting is zeer persoonlijk. Onderstaande beschrijving maakt de keuze daarbij hopelijk iets eenvoudiger!

LED verlichting
Het gebruik van LED verlichting heeft de laatste jaren een enorme vlucht genomen en is sindsdien ook sterk verbeterd met het oog op lichtopbrengst en duurzaamheid. LED verlichting heeft een moderne uitstraling, is zeer energiezuinig en heeft een lange levensduur.
De LEDs die in onze Schaere spiegels worden toegepast hebben een kleurtemperatuur van 4000K (warm wit). De overige merken gebruiken doorgaans witte LEDs met een kleurtemperatuur van 6000K (helder wit).

Zie voor meer informatie Wikipedia.

Tl verlichting
Ook tl verlichting is vrij wit van kleur en geeft in tegenstelling tot halogeen een zeer egaal licht af waardoor het lichtschijnsel evenredig wordt verdeeld over het gezandstraalde lichtvlak. Mocht de lichtkleur/ -warmte u niet bevallen dan is zeer gemakkelijk een nieuwe tl lamp aan te schaffen en te verwisselen.

Zie voor meer informatie Wikipedia.

Waar dient de stroomaansluiting voor de lichtspiegel te komen?
Alle spiegels hebben aan de achterzijde voldoende ruimte om de stroomaansluiting op de contactdoos van de spiegel aan te sluiten. Ergens rondom het midden van de spiegel is daarom prima.
Wanneer u er voor zorgt dat u voldoende kabellengte heeft, maakt dat de installatie nog eenvoudiger.

Zijn de spiegels van gekleurd glas?
Nee, al onze spiegels zijn vervaardigd van helder (kristal) glas. Op enkele foto’s kan het wellicht lijken alsof het glas er getint uitziet, maar dit is in werkelijkheid niet het geval.

Kan ik de spiegel gedraaid/geroteerd ophangen?
Ja, al onze spiegels kunt u desgewenst horizontaal of verticaal ophangen. Houd er wel rekening mee dat de eventuele aanwezige schakelaar meedraait en in dat geval aan de zijkant komt te zitten.

Heb ik nog een aparte transformator nodig als ik kies voor een spiegel met led verlichting?
Nee, de led spiegels worden evenals alle andere spiegel volledig aansluitklaar geleverd. U dient slechts de stroomaansluiting in uw badkamer op de contactdoos van de spiegel te installeren.

Is de spiegel van mijn keuze op voorraad?
U mag er vanuit gaan dat het getoonde assortiment actueel en op voorraad is. Als een spiegel onverhoopt niet meer voorradig is bij ons, de fabriek of de Europese importeur dan wordt dit artikel per ommegaande uit onze online winkel gehaald.

Levering

Wat zijn de verzendkosten?
Al onze artikelen worden binnen Nederland en België gratis bezorgd. Neem voor bezorging in andere landen contact met ons op.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
De levertijd varieert, afhankelijk van het gekozen artikel, van 2 tot 8 werkdagen. Daarom vindt u bij elk artikel in onze winkel de van toepassing zijnde levertijd, bijvoorbeeld 2/3 werkdagen.

Kan ik mijn bestelling online volgen?
Wanneer uw bestelling aan de pakketdienst is overhandigd, ontvangt u een email van ons met daarin de tracking informatie, zodat u uw bestelling online kunt volgen.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben wanneer het wordt bezorgd?
Mocht u onverhoopt niet aanwezig zijn bij aflevering dan ontvangt u hiervan een briefje in de brievenbus. De pakketdienst onderneemt daarna nog 1 (DHL) tot 2 (UPS) afleverpogingen. In de meeste gevallen kunt u na de eerste afleverpoging al online een alternatieve bezorgdag doorgeven.

Moet ik mijn bestelling controleren op beschadigingen wanneer ik het ontvang?
Ja, voor u en onze zekerheid dient u uw bestelling direct op eventuele (transport)schade te controleren. Mocht er onverhoopt schade zijn dan dient u ons hiervan binnen 48 uur op de hoogte te stellen. In dat geval kunnen wij u namelijk direct een nieuw exemplaar toesturen!

Krijg ik 14 dagen de tijd om mijn product goed te bekijken, en als het me toch niet bevalt, kan ik het dan retourneren en mijn geld terug krijgen?
Ja, maar uiteraard wel zonder de spiegel te installeren. Geretourneerde producten dienen compleet, ongebruikt en als nieuw te zijn. Het dient indien mogelijk geretourneerd te worden in de originele verpakking en inclusief accessoires.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
Wij spannen ons in om u zo goed mogelijk te helpen, maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Eventuele klachten kunt u per email aan ons doorgeven: info@designspiegels.nl. Uiteraard kunt u ons ook telefonisch op de hoogte stellen via: 035-8884851.
Wij zullen onze uiterste best doen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. U krijgt uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst een antwoord op uw klacht. Mocht dit meer tijd nodig hebben, dan stellen wij u hiervan op de hoogte.

Wij voldoen aan de voorwaarden voor de Stichting Webshop Keurmerk. Mochten we er samen uiteindelijk niet uitkomen dan kunt u uw klacht ook sturen naar de geschillencommissie via info@keurmerk.info.

Garantie

Wat is de procedure als ik mijn spiegel door transport kapot ontvang?
Mocht u onverhoopt uw spiegel in scherven bezorgd krijgen dan ontvangen wij uiteraard zo spoedig mogelijk uw melding. Tevens ontvangen wij graag een foto van de schade.
Na uw melding versturen wij direct een nieuwe spiegel waarbij u wederom een email ontvangt met daarin de tracking informatie.

Wat is de procedure als er tijdens de garantieperiode (2 jaar) iets kapot gaat?
Mocht er tijdens de garantieperiode van 2 jaar een onderdeel van de spiegel kapot gaan dan wordt uiteraard een nieuw onderdeel naar u verzonden. Echter, in tegenstelling tot led verlichting wordt een halogeen peertje of een tl lamp helaas niet vergoed als deze tijdens de garantieperiode kapot gaat.
Wanneer we kijken naar de historie kunnen we gelukkig vaststellen dat het slechts zelden voorkomt dat een onderdeel vervangen dient te worden, tijdens of na de garantieperiode!

Spiegelverwarming

Hoe wordt de spiegelverwarming ingeschakeld?
De spiegelverwarming bij de spiegels van het merk Schaere wordt in- en uitgeschakeld middels een aparte wipschakelaar. Deze schakelaar heeft een geïntegreerd rood lampje, zodat duidelijk te zien is of de verwarming aan of uit is.
De spiegelverwarming bij de spiegels van de Diamond X-Collection wordt automatisch in- of uitgeschakeld wanneer men de verlichting aan of uit zet middels de sensorschakelaar.

Ontwasemt de spiegelverwarming de gehele oppervlakte van de spiegel?
De geïntegreerde spiegelverwarming ontwasemt de spiegel ter grootte van het gemonteerde verwarmingelement. Zie de technische tekening van de betreffende spiegel voor de exacte grootte van de spiegelverwarming.

Hoe weet ik of de spiegelverwarming ingeschakeld is?
De voorzijde van de spiegel wordt iets warm en beslaat niet.

Welke dikte heeft de spiegelverwarming?
De spiegelverwarming is een folie dat is aangebracht op de achterzijde van de spiegel. Deze is ongeveer 0,4 mm dik.

Sensor

Hoe werkt de sensor?
De sensor wordt in of uitgeschakeld middels een handbeweging op ongeveer 2 tot 8 cm afstand. Hiermee activeert u de verlichting en bij de spiegels van het merk de Diamond X-Collection tevens de spiegelverwarming.
Desgewenst kunt u de verlichting en spiegelverwarming beide of afzonderlijk van de sensor ontkoppelen en op de hoofdschakelaar in de badkamer aansluiten.

Gaat het licht van de spiegel aan als ik voorbij de spiegel loop?
Nee, de sensor zit aan de onderzijde van de spiegel en treedt niet in werking als u voorbij loopt. U dient uw hand dicht bij de sensor te bewegen om het mechanisme in of uit te schakelen.

Waar bevindt de sensor zich?
De sensor bevindt zich, uit het directe zicht, aan de onderzijde van het frame en niet aan de voorkant van het spiegelglas.

Kan ik de sensor uitschakelen, zodat de verlichting en/of spiegelverwarming aangaan wanneer de hoofdverlichting in mijn badkamer aangaat?
Jazeker. Vraag ons om instructies en we zullen die per e-mail naar u verzenden. De benodigde aanpassing is heel eenvoudig!

Scheerstopcontact

Kan ik voor elke spiegel een scheerstopcontact bij bestellen?
Nee, helaas is dit niet voor elke spiegel mogelijk. Alleen de spiegels van het merk Diamond X Collection zijn met een scheerstopcontact bestelbaar.

Kan ik het scheerstopcontact gebruiken als het licht uit is?
Ja, het scheerstopcontact werkt op een aparte schakelaar, zodat u uw scheerapparaat of elektrische tandenborstel kunt opladen met het licht uit.

Waar bevindt het scheerstopcontact zich?
Het scheerstopcontact bevindt zich bij alle spiegels aan de rechterkant van de spiegel, tenzij anders vermeld.

Welke apparaten kan ik gebruiken in combinatie met het scheerstopcontact?
Eigenlijk alle apparaten met een interne accu/batterij, zoals een electrische tandenborstel of scheerapparaat. Een föhn kunt u helaas niet aansluiten.

Maatwerkspiegels

Welke keuzemogelijkheden heb ik bij een maatwerkspiegel?
Kiest u voor een maatwerkspiegel dan kunt u deze geheel naar persoonlijke wens samenstellen. De keuze mogelijkheden zijn:

  • Kleur LED verlichting; warm wit of wit
  • Lichtdesign
  • Afmeting
  • Wel of geen 12mm facet rand
  • Wel of geen spiegelverwaming
  • Wel of geen aan/uit schakelaar of sensor schakelaar
  • Wel of geen digitale klok

Kunnen maatwerk spiegels ook geruild worden?
Met het oog op de vaak zeer specifieke afmetingen en aanvullende opties kunnen badkamer maatwerkspiegels helaas niet geruild worden.

Wat is de levertijd van een spiegel op maat?
Een maatwerkspiegel wordt na vervaardiging direct vanaf de fabriek naar de klant verzonden. De levertijd is 15 tot 20 werkdagen.

Staat uw vraag er niet bij? Bel dan met de klantenservice: 035-8884851.